Ocet Jabłkowy na Odchudzanie- [4 naukowo potwierdzone DOWODY]

Ocet Jabłkowy na Odchudzanie- [4 naukowo potwierdzone DOWODY]
5 (100%) 1 vote

Ocet jabłkowy na odchudzanie — czyli jak pić ocet jabłkowy, aby schudnąć. W tym artykule postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości na temat odchudzania przy pomocy octu jabłkowego.

Zastosowanie octu jabłkowego w odchudzaniu to bardzo gorący temat- można pokusić się o stwierdzenie, że jest to właściwość octu jabłkowego, która zyskała największą uwagę osób zainteresowanych tym specyfikiem.

Można spotkać się z wieloma opiniami na temat diety octowej, jednak ciężko trafić na rzetelne informacje poparte badaniami naukowymi.

Poniżej dowiesz się wszystkiego, co musisz widzieć na temat odchudzania z octem jabłkowym:

  • Badania naukowe na temat octu.
  • Pośrednie sposoby w jaki ocet jabłkowy wpływa na spalanie tłuszczu.
  • Możliwe skutki uboczne odchudzania octem jabłkowym i jak im zapobiec.
  • Dowiesz się także dokładnie jak pić ocet, aby schudnąć w najbardziej efektywny sposób.

A więc zacznijmy:

Ocet jabłkowy na odchudzanie – dlaczego to działa ?

Istnieje wiele diet odchudzających wykorzystujących wszelkiego rodzaju specyfiki. Niestety wiele z nich ma to do siebie, że szybko zrzucone kilogramy wracają po pewnym czasie, marnując wszystkie nasze wysiłki.

Jest to tak zwany efekt jojo i występuje zwłaszcza w przypadku diet, które zbyt szybko spalają zbędne kilogramy.

Ocet jabłkowy w tej kwestii wypada bardzo dobrze, gdyż postępy w odchudzaniu przy jego pomocy są powolne, lecz solidne. Dzięki temu po zakończeniu diety mamy pewność, że nasza waga nie powróci do dawnej wartości.

Dlatego właśnie przy diecie octowej najważniejsza jest cierpliwość. Wiele osób z ogromnym optymizmem rozpoczyna picie octu jabłkowego, licząc na szybkie efekty. Takie nastawienie sprawia, że po paru tygodniach picia octu cała terapia jest porzucana, ponieważ szybkie efekty nie przychodzą.

Należy pamiętać, że odchudzanie jest bardzo złożonym procesem i składa się na nie wiele czynników. Dlatego, tak wiele osób ma właśnie problemy z tym procesem- skupiają się one tylko na kilku aspektach, pomijając pozostałe czynniki.

Ocet jabłkowy sprawdza się tak dobrze w odchudzaniu właśnie między innymi dzięki temu, że działa na tak wiele aspektów naszego organizmu.

Poniżej znajdziesz 4 powody, dlaczego odchudzanie z octem jabłkowym działa.


Ocet jabłkowy powstrzymuje Cię przed podjadaniem.

 

Każdy chyba zna to uczucie, gdy próbujesz ograniczyć kalorie, a nie możesz przestać myśleć o jedzeniu. Ciągła ochota na podjadanie może dramatycznie utrudnić proces odchudzania.

Aby zapobiec takiemu stanu rzeczy, wystarczy spożyć ocet jabłkowy przed posiłkiem. Dzięki temu poczujesz uczucie sytości, co powstrzyma Cię przed dalszym podjadaniem między posiłkami.

Warto dodać, iż ta właściwość octu jabłkowego została potwierdzona badaniami naukowymi:


Ocet jabłkowy na odchudzanie pomaga w spalaniu tłuszczu.


Spalanie tłuszczu to prawdopodobnie cecha octu jabłkowego, na której zależy Ci najbardziej. Pomimo iż inne właściwości przyczyniają się w sposób pośredni do zrzucania kilogramów- to właśnie bezpośrednie zwalczanie tłuszczy poprzez ocet jabłkowy sprawia, że tak dobrze sprawdza się przy odchudzaniu.

Jak się okazuje, ocet jabłkowy znakomicie sprawdza się w spalaniu tłuszczu i – co więcej – zostało to udowodnione badaniami naukowymi.

O jakim badaniu mówię?

Otóż w 2009 roku w Japonii grupa ochotników została poddana 12 tygodniowemu eksperymentowi. W czasie trwania eksperymentu osoby badane w losowy sposób zostały podzielone na dwie grupy: biorące ocet lub środek placebo o podobnym smaku i neutralnym wpływie na organizm.

Ilość octu spożywanego dziennie w tym eksperymencie wynosiła 15 ml.

Jak się okazało po 12 tygodniach osoby nieświadomie spożywające ocet miały niższy poziom tłuszczu i obniżone wskaźniki BMI.

To właśnie wyniki tego eksperymentu sprawiły, że ocet jabłkowy stał się uznawany za spalacz tłuszczu.


Ocet jabłkowy poprawia metabolizm.


Dobry metabolizm to z pewnością jeden z ważniejszych czynników, jeśli chodzi o odchudzanie. Każdy z nas zna kogoś, kto może zjeść ogromne ilości słodyczy i fast foodu, a przy tym być szczupłym. Mówi się, że osoby takie mają szybszy metabolizm, dzięki czemu nie gromadzą tłuszczy i świetnie radzą sobie z nadmiarem pustych kalorii.

Niestety nie każdy został obdarzony tak dobrym metabolizmem, przez co możemy mieć problemy z utrzymaniem prawidłowej masy ciała.

Na szczęście i tu z pomocą przychodzi ocet jabłkowy- pewne badania sugerują, iż codzienne spożywanie octu jabłkowego może przyczynić się do przyspieszenia metabolizmu.


Ocet jabłkowy na odchudzanie poprawia trawienie.


Może Ci się wydawać, że dobre trawienie nie ma wiele wspólnego z odchudzaniem. Jednak jak się okazuje, gdy spożywane przez nas jedzenie jest słabo trawione, możemy mieć problem z odczuwaniem sytości po jedzeniu.

O co chodzi?

Otóż sytuacja niepełnego trawienia zachodzi, gdy mamy słabo zakwaszony żołądek. Nasz organizm ma wtedy problem, aby odpowiednio strawić i wchłonąć substancje odżywcze z pożywienia.

To właśnie sprawia, że nie czujemy sytości.

Picie octu jabłkowego może pomóc w zakwaszeniu żołądka, dzięki czemu ograniczymy nasz apetyt na jedzenie.

Więcej o zakwaszaniu żołądka octem jabłkowym znajdziesz w moim artykule: Zakwaszanie Żołądka Octem Jabłkowym Krok Po Kroku


Ocet jabłkowy efekty po jakim czasie?


Jak już wspomniałem na początku, odchudzanie z octem jabłkowym to nie jest natychmiastowy proces i potrzeba trochę czasu, aby zauważyć efekty.

Zazwyczaj zaleca się spożywanie octu jabłkowego przez około 3 miesiące, aby móc dostrzec efekty jego działania.

Jest to taki sam okres jak w badaniu naukowym, które opisałem wyżej.

Zatem zanim osądzimy dietę octową, warto doczekać do 3 miesiąca jej stosowania i wtedy zbadać efekty.


Ocet jabłkowy odchudzanie dawkowanie


Dawkowanie octu jabłkowego to kwestia silnie uzależniona od uwarunkowań osobistych danej osoby. Wiadomo, że na każdego z nas ocet jabłkowy może zadziałać w inny sposób- pomimo iż stosowany w takiej samej dawce.

Pozytywne efekty picia octu jabłkowego można zauważyć, stosując już jedną łyżkę dziennie.

Nie zaleca się natomiast przekraczać 2,5 łyżek dziennie, stosując przez długi okres czasu.


Ocet jabłkowy odchudzanie jak go pić


Ocet jabłkowy można spożywać na setki różnych sposobów. Możemy dodać go do potraw, sałatek, sosów, a nawet pić z wodą.

Dobrym pomysłem jest wymieszanie octu jabłkowego z oliwą z oliwek w proporcji 1:1. W ten sposób przygotujemy domowej roboty dressing, którym możemy polać sałatkę.

Więcej pomysłów na picie octu jabłkowego znajdziesz w moim artykule:  Jak Pić Ocet Jabłkowy? – [5 Sposobów] 


Ocet jabłkowy na czczo czy po jedzeniu


Aby cieszyć się z odchudzających właściwości octu jabłkowego, powinniśmy spożywać go przed lub w trakcie jedzenia.

Zaleca się rozcieńczenie łyżki octu na szklankę wody i wypicie przed posiłkiem.

W ten sposób nie tylko skorzystamy z jego właściwości odchudzających, lecz także zakwasimy sobie żołądek przed przyjęciem posiłku. Poprawi to nasze trawienie.


Ocet jabłkowy odchudzanie skutki uboczne


Pomimo wielu zalet, ocet jabłkowy stosowany w nieodpowiedni sposób może mieć pewne niepożądane działania uboczne.

Niepożądane efekty zazwyczaj mogą wystąpić, jeśli przekroczymy zalecane dzienne spożycie octu jabłkowego.
Należy być również ostrożnym, łącząc ocet jabłkowy z pewnymi lekami.


Oto 5 skutków ubocznych octu jabłkowego, które mogą wystąpić stosując go w niewłaściwy sposób:

  1.  Ocet jabłkowy pity w dużych ilościach może wypłukać potas, co może przyczynić się do słabszych kości.
  2. Ocet jabłkowy w połączeniu z lekami na serce zawierającymi digoksynę może nasilić skutki uboczne stosowania tych leków.
  3. Osoby biorące insulinę powinny być ostrożne, gdyż w połączeniu z dużymi ilościami octu jabłkowego może przyczynić się do jeszcze mocniejszego wypłukiwania potasu z organizmu.
  4. W dużych ilościach ocet jabłkowy może zbyt mocno obniżyć poziom cukru we krwi.
  5. Picie stężonego nierozcieńczonego octu jabłkowego może uszkodzić szkliwo. Dobrym sposobem jest rozcieńczenie go z wodą lub dodanie do sałatek w formie dressingu.
  6. Stosując ocet jabłkowy w formie tabletek, powinniśmy uważać, aby kapsułka nie stanęła nam w gardle, gdyż po rozpuszczeniu warstwy ochronnej może to doprowadzić do podrażnienia gardła.

Podsumowanie

Ocet jabłkowy na odchudzanie może przynieść pożądane efekty, lecz musimy być cierpliwi i wytrwali.

Należy pamiętać, że do uzyskania najlepszych efektów, warto zmienić nasze nawyki żywieniowe i zastąpić niezdrowe przekąski świeżymi owocami i warzywami.


Jeżeli przydały Ci się informacje zawarte w tym artykule, udostępnij go znajomym, aby także mogli z niego skorzystać.

Zobacz także:



Źródła:

Badania naukowe:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19661687

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16015276

Inne źródła:

https://www.rd.com/health/diet-weight-loss/apple-cider-vinegar-weight-loss/

https://caloriebee.com/diets/How-do-i-Drink-Apple-Cider-Vinegar-Weight-Loss

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
Ocet Jabłkowy na Odchudzanie
Author Rating
51star1star1star1star1star